İnsan yaşamındaki ilk 48 ay çok önemlidir. Bu evredeki
insanlar bebek olarak adlandırılır ve ebeveyn bakımına muhtaçtırlar.
Hem bedensel hem de zihinsel gelişimin hızla arttığı bu
dönemde en çok tüketilen ürünlerden biri de giysidir. Hemen hemen tüm bebek ürünleri %100
pamukludur ve bebek tenine dost boyalarla renklendirilmişlerdir. Ayrıca
dayanıklılık artırıcı kimyasal işlemlerden geçmemiş kumaşlardan üretilirler.
Bebek giyiminin en popüler ürünleri; hastane çıkışı
setleri, zıbın, bady, tulum, patikli pantolon, yelek, hırka, pijamalar, ikili
takımlar, elbise, jile, etek, pantolon, gömlek, tişört, şort, salopet, ceket,
mont, blue jean, atlet, külot, eşofmanlardır.
Yapılan bir araştırmaya göre; 4 yaşına kadar bir bebek
yaklaşık 460 parça giyim ürünü tüketmektedir. Bu adetlere çorap, iç çamaşırı,
atkı-bere-eldiven, önlük ve benzeri tekstil bazlı ürünler de dahildir.
·
0-12 ay bebekler 150 parça,
·
12-24 ay bebekler 120 parça,
·
24-36 ay bebekler 100 parça,
·
36-48 ay bebekler 90 parça
0-4 yaş bebek nüfusumuz yaklaşık 5 milyondur. Yani
bebeklerimiz yılda yaklaşık 600 milyon parça giyim ürünü tüketmektedirler.
Bebeklere özel giyim ürünleri genelde 2-3 parça içerdiğinden yılda 250 milyon
adet bebek giyim ürünü satıldığını söyleyebiliriz.
0-4 yaş grubunun giyim sektöründen tüketimi ise 2 milyar
TL civarındadır.
Türkiye’de bebek giyim sektörü henüz konsolide
olamamıştır. Sektörde büyük firma yoktur, hemen hepsi küçük firmadır. Sadece
bebeğe yönelik üretim yapan firma sayısı da oldukça azdır. Bebek giyim ürünleri
üreten firmalar genelde toptancılar ve bayiler aracılığıyla ürünlerini iç
piyasaya vermektedir. Kendi markası olan üreticiler Laleli, Osmanbey,
Yeşildirek ve Merter piyasasındaki showroomlar aracılığıyla yurt dışına bavul
ticareti altında ihracat yapılmaktadır. Bunlar arasında kaydi ihracat yok
denecek kadar azdır.
Bebek giysi ürünlerinde ihracat yapan üreticiler yabancı
markalara fason çalışmakta ve genelde yurtiçi için marka yaratma ihtiyacı
duymamaktadırlar.
Mothercare firmasının Türkiye’de mağazalar açmasıyla
birlikte bu sektördeki yerel firmalarda da mağazalaşarak ve markalaşarak büyüme
eğilimi oluşması beklenmektedir. Artan AVM sayısı da bebek giyim firmalarını
mağazalaşma ve markalaşma konusunda cesaretlendirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder