1 Nisan 2009 Çarşamba

Bebek Giyim Sektörü


İnsan yaşamındaki ilk 48 ay çok önemlidir. Bu evredeki insanlar bebek olarak adlandırılır ve ebeveyn bakımına muhtaçtırlar.

Hem bedensel hem de zihinsel gelişimin hızla arttığı bu dönemde en çok tüketilen ürünlerden biri de giysidir.  Hemen hemen tüm bebek ürünleri %100 pamukludur ve bebek tenine dost boyalarla renklendirilmişlerdir. Ayrıca dayanıklılık artırıcı kimyasal işlemlerden geçmemiş kumaşlardan üretilirler.

Bebek giyiminin en popüler ürünleri; hastane çıkışı setleri, zıbın, bady, tulum, patikli pantolon, yelek, hırka, pijamalar, ikili takımlar, elbise, jile, etek, pantolon, gömlek, tişört, şort, salopet, ceket, mont, blue jean, atlet, külot, eşofmanlardır.  

Yapılan bir araştırmaya göre; 4 yaşına kadar bir bebek yaklaşık 460 parça giyim ürünü tüketmektedir. Bu adetlere çorap, iç çamaşırı, atkı-bere-eldiven, önlük ve benzeri tekstil bazlı ürünler de dahildir.
·         0-12 ay bebekler 150 parça,
·         12-24 ay bebekler 120 parça,
·         24-36 ay bebekler 100 parça,
·         36-48 ay bebekler 90 parça

0-4 yaş bebek nüfusumuz yaklaşık 5 milyondur. Yani bebeklerimiz yılda yaklaşık 600 milyon parça giyim ürünü tüketmektedirler. Bebeklere özel giyim ürünleri genelde 2-3 parça içerdiğinden yılda 250 milyon adet bebek giyim ürünü satıldığını söyleyebiliriz.

0-4 yaş grubunun giyim sektöründen tüketimi ise 2 milyar TL civarındadır.

Türkiye’de bebek giyim sektörü henüz konsolide olamamıştır. Sektörde büyük firma yoktur, hemen hepsi küçük firmadır. Sadece bebeğe yönelik üretim yapan firma sayısı da oldukça azdır. Bebek giyim ürünleri üreten firmalar genelde toptancılar ve bayiler aracılığıyla ürünlerini iç piyasaya vermektedir. Kendi markası olan üreticiler Laleli, Osmanbey, Yeşildirek ve Merter piyasasındaki showroomlar aracılığıyla yurt dışına bavul ticareti altında ihracat yapılmaktadır. Bunlar arasında kaydi ihracat yok denecek kadar azdır.

Bebek giysi ürünlerinde ihracat yapan üreticiler yabancı markalara fason çalışmakta ve genelde yurtiçi için marka yaratma ihtiyacı duymamaktadırlar.

Mothercare firmasının Türkiye’de mağazalar açmasıyla birlikte bu sektördeki yerel firmalarda da mağazalaşarak ve markalaşarak büyüme eğilimi oluşması beklenmektedir. Artan AVM sayısı da bebek giyim firmalarını mağazalaşma ve markalaşma konusunda cesaretlendirecektir.  


Web sitem: www.muratsaylan.com  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder