Bilgisayar sektörü nereye gidiyor, geleceğin trendleri neler olacak, kullanıcıları ve üreticileri neler bekliyor? 2007 ve sonrasında neler yaşanacağına dair öngörülerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
· Bilgisayar başında insanlar daha çok vakit geçirecek.
· Bilgisayarı yenileme süresi kısalacak.
· Bilgisayar fiyatları ucuzlamaya devam edecek.
· Bilgisayarda tasarım, estetik öne çıkacak.
· Yerli markalar kaliteye daha fazla önem verecek.
· Dizüstü satışları masaüstünü geçecek.
· Markalarda konsolidasyon yaşanacak. Yerli markalar arasında birleşmeler ve satın almalar yaşanacak.
· Dizüstünde yabancı markaların gücü 2008’de kırılacak, yerliler öne geçecek.
· Dizüstülerin pil ömrü 2010 senesinde 24 saati geçecek.
· 2010’da hanelerin üçte birinde bilgisayar olacak.
· Bilgisayar her evin vazgeçilmez eşyası olacak. Buzdolabı, çamaşır makinesi gibi…
· Evlere girmek için fiyat rekabetine dayanan kampanyalar düzenlenecek. (Özellikle düşük konfigürasyonlu modeller parlatılacak)
· 2008’de satılan bilgisayarların
o Hiçbiri tüplü ekranlı (CRT monitör) olmayacak.
o Hepsinde entegre kamera olacak.
o Hepsi en az çift çekirdekli işlemcili olacak
o Hepsinde wireless olacak. Sadece elektrik kablosu olacak. Diğer birimlerle (klavye, mouse, modem, yazıcı, tarayıcı vb.) kablosuz iletişim kurulacak.
· Kod adı “Yeşil Makine” olan ve öğrencileri hedefleyen dizüstü bilgisayar 2008’de piyasaya sürüldüğünde ortalık karışacak.
· Bütün markalar ve bilgisayar perakendecileri dizüstü bilgisayar satışına geçmiş yıllara oranla daha çok önem verecek.
· Yerli firmalarımız pazarlamayı keşfedecek. Segmentasyon, konumlandırma, farklılaşma önem kazanacak.
· Firmalar konfigürasyon ve fiyat temelli reklam yapmaya devam ederken, marka değeri yaratmak için de imaj reklamı yapmaya başlayacaklar.
· Bilinirlik araştırmalarında önde çıkmak önem kazanacak. Bilinen markaların satışları daha iyi olacak.
· PR önem kazanacak. Bilgisayar firmaları hakkında daha çok haber okuyacağız, dinleyeceğiz.
· Tekno-Marketlerin sayısı artacak ve bilgisayar satışlarının %50’den fazlası buralarda gerçekleşecek. Bu yayılma orta ve uzun vadede bağımsız bilgisayar perakendecilerini olumsuz etkileyecektir. Bu tip noktalar şehir içlerinde güç kaybedecek ama ilçelerdeki varlıklarını güçlenerek devam ettireceklerdir.
· Tekno-marketlere “private label” üretim yapılacak.
- Taksitli kredi kartları ile bilgisayar alışverişinin yüzdesi giderek artmaktadır. Tüm kartların geçerli olduğu noktalar avantajlı olacak.
- Kamu ve özel sektör önemli alıcı olmaya devam edecek. Bireysel kullanıcıların yanı sıra bu alana da odaklanan firmalar satışlarını artırabilecek ve markalaşacak.
· Devletin yapacağı ihalelerde sıkı rekabet yaşanacak.
· 2010 yılına kadar yerli markalar arasında konsolidasyon yaşanması ve marka sayısının azalması beklenmektedir
· Bilgisayar kişisel bir araçtır. Tüm dünyada olacağı gibi Türkiye’de de herkesin bir bilgisayarı olacak.
· Bilgisayar satılan nitelikli nokta sayısı artacak.
· Yerli markalar ihracatı ve uluslar arası pazarlamayı keşfedecek.